خیابان سلطان احمد، مکانی مناسب و تاریخی برای بازدید و گشت‌وگذار

استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای موجود در بین کشورهاست، اگر برای کار، تفریح و یا خرید تصمیم به سفر کردن به استانبول را گرفته‌اید و تور استانبول را انتخاب کرده‌اید علاوه بر مراکز خرید و بازارهای موجود در این شهر تاریخی شما می‌توانید از مساجد، بازارهای و جاهای دیدنی استانبول نیز دیدن کنید.

خیابان‌های استانبول مکان‌هایی هستند که هم جنبه‌ی تاریخی دارند و هم جنبه‌ی تفریحی، خرید و… دارند.

از مثال‌هایی که می‌توان از این خیابان‌ها زد خیابان سلطان احمد می‌باشد. خیابان سلطان احمد خیابان قدیمی و تاریخی در نزدیکی شاخ طلایی یا همان گلدن هورن می‌باشد که با این متن همراه باشید تا بیشتر راجع به این خیابان و مکان‌های موجود در آن اطلاعات کسب کنید.

درباره‌ی خیابان سلطان احمد

خیابان سلطان احمد در قسمت قدیمی و تاریخی استانبول واقع‌شده است که قلب سنتی استانبول نیز به آن می‌گویند، هنگامی‌که می‌خواهید در استانبول اقامت کنید و از سنت و تاریخ استانبول بیشتر اطلاعات کسب کنید بهترین جایی که برای اقامت می‌توان انتخاب کرد سلطان احمد می‌باشد.

خیابان سلطان احمد و تکسیم که دو تا از معروف‌ترین محله‌های ترکیه می‌باشند توسط گلدن هورن یا شاخ طلایی جداشده است، همین جدایی باعث شده است که خیابان سلطان احمد ظاهر باستانی خود را حفظ کند و به قلب سنتی استانبول تبدیل شود.

مکان‌های موجود در خیابان سلطان احمد

خیابان سلطان احمد علاوه بر آثارهای باستانی زیاد که به آن‌ها اشاره می‌شود هتل‌های بسیاری نیز دارا بوده است، هتل‌های معروفی که در خیابان سلطان احمد وجود دارد می‌توان به هتل دوسودوسی، هتل سلطانیا، هتل سنتروم، هتل فورس، هتل کافکاس، هتل کنستانتین، هتل یاسمک سلطان، هتل پرولا، هتل اوسن و هتل دارا اشاره کرد که با اقامت در هر کدام از این هتل‌ها از سنت و تاریخ استانبول بیشتر اطلاعات کسب کرد.

همان‌طور که گفته شد خیابان سلطان احمد پر از مکان‌های توریستی و آثار باستانی می‌باشد ازجمله از این آثار باستانی و مک آن‌ها توریستی می‌توان به مسجد ایا صوفیه، بازار بزرگ استانبول، مسجدآبی و کاخ توپکاپی، پل گالاتا، موزه‌ی هنر و اسلام اشاره کرد. همچنین بدانید که هنگام اقامت در هتل‌های ذکرشده به‌راحتی و حتی پیاده به هر یک از این آثار تاریخی و مراکز توریستی ذکرشده در خیابان سلطان احمد رفت و از آن بازدید کرد.

همچنین رستوران‌های سنتی زیاد، پارک‌ها نیز در خیابان زیبای سلطان احمد وجود دارد که بازدید از این مک آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

در خیایان سلطان احمد ایستگاه بزرگی نیز وجود دارد که علاوه بر این‌که رفت‌وآمد به‌جاهای مختلف استانبول را آسان می‌کند بلکه در داخل ایستگاه کافه‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای مودو، بستنی‌فروشی می‌باشد که بازدید و دیدن آن نیز خالی از لطف نیست.

از دیگر مکان‌های موجود در خیابان سلطان احمد که در ضلع جنوبی میدان سلطان احمد قرار دارد پارک سلطان احمد آرکلوجوئیک می‌توان نام برد و از فضای باز و هوای مناسب این پارک نیز لذت برد.

علاوه بر آثار باستانی و هتل‌های موجود در خیابان سلطان احمد نام برد بازار آراستا که در نزدیکی این خیابان است نیز نام برد که بازار مناسبی برای خرید و همچنین مرکز خرید ایلتیشیم نیز نام برد که مکان‌های مناسب برای خرید در این خیابان و نزدیکی آن می‌باشند.

دسترسی‌های خیابان سلطان احمد

همان‌طور که گفته شد ایستگاه متروی سلطان احمد که در خیابان سلطان احمد وجود دارد رفت‌وآمد به این خیابان و محله را ساده کرده و از هرکجای استانبول می‌توان به این خیابان آمد و از مکان‌های آن بازدید کرد. همچنین ایستگاه دیگری که آنجا وجود دارد ایستگاه جان کورتران می‌توان نیز نام برد.

با توجه به مطالب بالا هنگام سفر به استانبول و انتخاب تور استانبول باید در نظر داشت که خیابان‌های استانبول خود بخش مهمی از بازدید هستند زیرا که آن‌ها علاوه بر این‌که مراکز خرید و آثار باستانی در خوددارند بلکه با راه رفتن در این خیابان‌ها و دقت به ساخت این خیابان‌ها می‌توان به فرهنگ مردمان و شیوه‌ی زندگی آن‌ها پی برد و اطلاعات زیادی را کسب نمود.