حصار هفت قلعه استانبول، گذری تاریخی در نزدیکی دریای زیبای مرمره

اگر قصد سفر به کشور ترکیه با تور استانبول را دارید جالب است بدانید که این کشور از نظر بناهای تاریخی بسیار غنی می‌باشد و کسانی که به تاریخ علاقه دارند، سفر بسیار زیبایی را می‌توانند در این کشور داشته باشند. در اصل استانبول و مخصوصاً منطقه فاتیح جزء مناطق باستانی این کشور به شمار می‌رود.

با ما همراه باشید تا یکی از موزه‌های زیبا را که به شکل ۷ برج می‌باشد به شما معرفی کنیم. تا هنگامی که به این شهر سفر می‌کنید بتوانید از این تفریح باستانی و بسیار ارزان قیمت لذت ببرید.

تاریخچه حصار هفت قلعه یا یدی کوله

حصار هفت قلعه در طول گسترش استانبول و در زمان امپراتوری روم شرقی ساخته شده است. حصار هفت قلعهدر سال ۱۴۵۸ میلادی به دستور سلطان محمد دوم بنا شد. حصار هفت قلعهیا قلعه یدی کوله به شکلی در منطقه فاتیح قرار گرفته است که هنگام رفتن به سمت دریای مرمره می‌توانید قلعه را مشاهده کنید. نام این قلعه به معنی هفت برج می‌باشد و به دستور سلطان محمد در بین دروازه طلایی ساخته شده است. تاریخچه این بنا بسیار زیاد می‌باشد و این دروازه و قلعه‌های آن محل ورود افراد پیروز از جنگ بوده است.

حصار هفت قلعه از اول ساختاری پنج ضلعی داشته و سه برج جدید به برج‌های اصلی بیزانسی آن اضافه شده است. جالب است بدانید برخلاف ظاهر این قلعه، هیچ گاه به عنوان یک پایگاه نظامی نبوده است ولی در عوض در طول حکومت سلطان مراد سوم از آن به عنوان وزارت خزانه داری استفاده می‌شده است. همچنین امروزه از  مکان زیبای حصار هفت قلعه برای رویدادهای فرهنگی و هنری کنسرت‌ها و انواع برنامه‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید با شرکت کردن در برنامه‌هایی که در این قلعه زیبا اجرا می‌شوند از تور استانبول خود بسیار لذت ببرید.

حصار هفت قلعه برای پادشاهان آن زمان بسیار اهمیت خاص و ویژه‌ای داشته و یک دروازه با شکوه در شهر استانبول بوده است. همچنین پیش از این مختص تشریفات امپراطور بوده و مانند مدال افتخاری بین دو برج مرمر قرار داشته است. سپاهیان و لشکریان که فاتح از جنگ برمی‌گشتند از حصار هفت قلعه وارد شهر می‌شدند و در واقع این دروازه‌ی پیروزمندان و بسیار خوش یمن بوده است.

با این که زمان بسیار زیادی از ساخت حصار هفت قلعه می‌گذرد، اما می‎توان گفت که ساختار زندان‌های هفت بند هنوز هم بسیار جالب و مستحکم است. با وجود اینکه بسیار قدیمی هستند اما بسیار ظریف، طراحی و ساخته شده‌اند. همچنین شما هنگامی که به داخل قلعه وارد می‌شوید موزه‌ای کوچک را مشاهده می‌کنید که می‌توان اطلاعاتی در مورد تاریخ قلعه از آن به دست آورد. همچنین حصار هفت قلعهاز قدیمی‌ترین موزه‌های استانبول به شمار می‌رود و این یکی از افتخارات کشور می‌باشد.

در زمان عثمانی‌ها و بیزانس‌ها این قلعه تنها برای کسانی قابل عبور بود که دارای مجوز رسمی بودند و از آنها بازرسی می‌شد. همچنین این دروازه‌ها در صبح باز و در هنگام غروب بسته می‌شدند جالب است بدانید که افراد در آن زمان در پشت دروازه‌های مختلف که در سراسر استانبول ایجاد شده بود به نوبت قرار می‌گرفتند، تا مجوز آنها تحت بازرسی قرار گیرد و تنها به این صورت اجازه ورود آنها به استانبول داده می‌شد.

مکان کنونی حصار هفت قلعه و دسترسی به آن

حصار هفت قلعه در منطقه فاتیح و در نزدیکی ساحل دریای مرمره، روی اتوبان ساحلی استانبول، قرار دارد. برای رسیدن به این قلعه شما می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و از ایستگاه‌های نزدیک به این قلعه تنها پیاده روی کوتاهی پا قلعه خواهید داشت.

برای راحتی شما تلاش کردیم تا مکان‌هایی را که قبل یا بعد از حصار هفت قلعه می‌توانید از آن بازدید کنید نیز معرفی کنیم. یکی از مواردی که در یک سفر می‌تواند برای شما مهم باشد، رستوران یا کافی‌شاپ اطراف محل مورد نظر شماست.

نزدیکترین کافی شاپ به حصار هفت قلعه، کافه لوکوموتیو می‌باشد که در آن غذاهای فست فود به شما ارائه می‌شود و شما میتوانید در زمان وعده غذایی خود، در نزدیکی حصار هفت قلعهغذایتان را میل کنید.

بازدید از حصار هفت قلعه

این قلعه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر باز می‌باشد. شما می توانید با پرداخت حدود یک و نیم یورو از این قلعه بازدید فرمایید.

اما اگر شما علاقه زیادی به همراه داشتن دوربین خود دارید و عکاسی از مناطق تاریخی را جزئی از بازدید خود می‌دانید لازم به ذکر است که در این مکان همراه داشتن دوربین شخصی حدود ۶ لیره دیگر علاوه بر مبلغ ورودی برای شما هزینه دارد.

آدرس حصار هفت قلعه یدی کوله

Yedikule Mahallesi, İBB Soğanlı Bitkiler Park İçi Yolu No:1149, 34107 Fatih/İstanbul, Turkey