سفری در میان دریای مرمره با جزیره‌ کینالیدا

هنگامی‌که به ترکیه سفر می‌کنید، تصمیم در رابطه بااینکه در سفر خود به بازدید از کدام یک از دیدنی‌های ترکیه بروید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر می‌باشد. زیرا اگر بتوانید مکانی مناسب با روحیات خود، همراهان و هم‌سفران خود انتخاب کنید، می‌توانید سفری عالی و به‌یادماندنی را داشته باشید. چه‌بهتر که پیش از سفر مکان‌های موردنظر خود را انتخاب کرده در رابطه با آن‌ها بیشتر اطلاعات کسب کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های کشور ترکیه داشتن جزیره‌های بسیار زیبا پر از آرامش با ساکنین کم، بسیار پاکیزه و مرفه می‌باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر خود به دنبال آرامش، دیدار طبیعتی زیبا و در مجاورت آب هستند با انتخاب کردن .این موضوع می‌خواهیم شما را با یکی از جزیره‌های بسیار زیبای ترکیه که همه‌ساله میزبان تعداد بسیار بالایی از گردشگران می‌باشد آشنا کنیم.

قطعاً زندگی کردن برای چند روز در یک جزیره زیبا که اطراف شما را آب‌های زلال دریای مرمره فراگرفته است، می‌تواند یکی از بهترین تجربیات زندگی شما باشد.

بودن در اطراف جزیره‌ای مثل جزیره کینالیدا یا اقامت در هتل‌های آن می‌تواند شما را برای مدتی که در سفر هستید، از روزمرگی‌های معمول جدا کند و این خود یکی از جذابیت‌های استفاده از مکانهای اقامتی در یک جزیره می‌باشد.

تاریخچه و موقعیت مکانی جزیره کینالیدا

جزیره کینالیدا در دریای مرمره نزدیک‌ترین جزایر شاهزاده به استانبول می‌باشد و در ۱۲ کیلومتری جنوب کشور ترکیه واقع‌شده است. ازنظر تقسیم‌بندی‌های مدیریتی، جزیره کینالیدا در ناحیه‌ای به نام آدالار استانبول محسوب می‌شود.

همچنین جزیره کینالیدا نزدیک‌ترین به بخش اروپایی استانبول می‌باشد و قدمتی زیاد دارد. در دوران بیزانس از این جزیره برای تبعید استفاده می‌شد و مهم‌ترین شخصیتی که به جزیره کینالیدا تبعید شد امپراطور رومانوسی بود. این تبعید پس از جنگ چهارم دایا جینیس در سال ۱۰۷۱ انجام شد.

ملیت‌ها و قومیت‌های زیادی در این جزیره وجود دارد که از نسل‌های زیر می‌باشد:

  • امیر ایرنه- بیگانه بیزانسی
  • مایکل- امپراطور بیزانس
  • رومانوس- امپراطور بیزانس
  • زابل سیبیل استور- شاعر و نویسنده‌ی ارمنی
  • زهرا- شاعر ارمنی
  • مسروب دوم موتافان- پطرس ارمنی کنونی

علت ظاهر زیبا و خاک قرمز رنگ آن جزیره وجود آهن و مس در این خاک می‌باشد.

امکانات جزیره کینالیدا

در جزیره کینالیدا ۲ رستوران، دو کافی‌شاپ، هایپر مارکت و مرکز خرید، یک دانشگاه، یک پارک و ایستگاه‌های اتوبوس قرار دارد. تمام کافه و رستوران‌های جزیره کینالیدا به علت وجود دریای مرمره در اطراف آن، تلاش زیادی کرده‌اند که چشم‌انداز دریا را در تراس‌های خود داشته باشند. همچنین پارک این جزیره که در شمال غربی آن قرار دارد، دقیقاً در نزدیکی آب می‌باشد و شما به‌راحتی می‌توانید تفریحات آبی نیز داشته باشید.

در جزیره کینالیدا تراکم خیابان‌ها در نیمه شرقی و به‌خصوص شمال شرق جزیره بسیار بیشتر است و همچنین نیمه غربی جزیره فضای خالی بیشتری دارد و اکثراً قسمت غربی جزیره زمین‌هایی است که هنوز برای آن‌ها مسیر رفت‌وآمد تعیین نشده است.

در جزیره کینالیدا شما می‌توانید یک کلیسای آمریکایی بیابید که تقریباً در جنوب شرقی آن واقع‌شده است.

مسافران به جزیره کینالیدا به‌اندازه‌ای آرامش را در آن توصیف کرده‌اند که هرکسی را می‌تواند جذب خود کند. در هنگام مسافرت با کشتی به روی آب‌های مرمره برخی از مسافران آرام هستند، برخی دیگر هیجان رفتن به جزیره کینالیدا رادارند و برخی نیز مشغول عکاسی کردن از فضای زیبای دریای مرمره می‌شوند. اما آنچه مسلم است این نکته می‌باشد که تفاسیری که از دریای مرمره و جزیره موجود است، همگی نشان‌دهنده این است که جزیره کینالیدا می‌تواند مطابق میل افراد زیادی باشد.

دسترسی به جزیره کینالیدا

ساحل آیازما محل رسیدن کشتی‌های مسافربری به جزیره کینالیدا می‌باشد. در جزیره کینالیدا هر آنچه شما از یک سفر رویایی نیاز دارید، برای شما فراهم است. امکاناتی نظیر ساحل، سونا، استخر، استراحتگاه، حمام آفتاب، رستوران غذاهای دریایی و کبابی وجود دارد. اما توصیه ما به شما این است که تمام‌وقت خود را در ساحل نگذرانید زیرا از دیگر زیبایی‌های جزیره کینالیدا غافل می‌شوید.

هنگام رفتن به جزیره کینالیدا توسط کشتی، صومعه‌ای در بالای جزیره توجه شما را به خود جلب می‌کند. نام این صومعه هریستو می‌باشد. شما می‌توانید از این صومعه تمام خط ساحل آناتولی را ببینید. زیبایی دیگری که پیشنهاد می‌شود حتی‌الامکان آن را از دست ندهید، تماشای غروب آفتاب در دریای مرمره است. همچنین از دیگر لذت‌هایی که می‌شود در این مکان تجربه کرد تماشای کشتی‌های در حال چرخش در دریا می‌باشد. که با عبور از دریا باعث می‌شود مرغان دریایی به پرواز دربیایند و خود منظره‌ای زیبا را به تصویر می‌کشد.

این جزیره با خدمات کشتیرانی قابل‌دسترس است و می‌بایست کشتی‌هایی که از سمت اروپایی ترکیه خارج می‌شوند را به سمت این جزیره کرایه کرد. این سفر با کشتی‌های سریع‌السیر حدود ۲۵ دقیقه و با کشتی‌های معمولی ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.