تپه‌های جاملیجا مکانی مناسب برای کسب آرامش در فضایی ساکت و تمیز

اگر برای کار یا برای خرید به استانبول سفرکرده‌اید و تور استانبول را انتخاب کرده‌اید علاوه بر این‌که به مراکز خرید رفته و یا از مساجد و خیابان‌های زیبا و تاریخی استانبول بازدید نمایید، می‌توانید به‌جاهای دیدنی و تاریخی و فضاهای باز موجود در این شهر رفته و از این مکان‌های زیبا دیدن کنید و لذت ببرید.

یکی از این مکان‌ها و فضاهای باز همین تپه‌های جاملیجا می‌باشد. تپه‌ی جاملیجا که تپه‌ای است در محله‌ی اوسکودار تپه‌های سرسبز و نسبتاً بلندی هستند که با این متن بیشتر همراه باشید تا بیشتر راجع به تپه‌های جاملیجا اطلاعات کسب کنید.

درباره‌ی تپه‌های جاملیجا استانبول

همان‌طور که گفته شد تپه‌های جاملیجا در منطقه‌ی اوسکودار می‌باشند. همچنین تپه‌ی جاملیجا در قسمت آسیایی استانبول قرار دارند. ارتفاع این تپه ۲۶۸ متر از سطح دریا می‌باشد، همچنین تپه‌ی جاملیجا منظره‌ای پانوراما از جنوب تنگه‌ی بسفر در نزدیکیِ شاخ طلایی دارا بوده است.
در بالای تپه‌ی جاملیجا ۱۸ گیرنده‌ی رادیویی و تلویزیونی قرار دارد ازجمله برج trt در کنار پرچم ترکیه. یکی از بهترین جاها برای عکاسی می‌باشد زیرا که منظره‌ای که تپه‌ی جاملیجا دارا بوده یکی از پانوراما ترین منظره‌ها می‌باشد.

بازدید از تپه‌های جاملیجا

همان‌طور که گفته شد تپه‌ی جاملیجا با ۲۶۸ متر ارتفاع یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن وقت و همچنین گرفتن عکس‌های زیبا از استانبول می‌باشد.
پوشش گیاهی زیاد منظره‌های ۳۶۰ درجه‌ای ارتفاع مناسب و آب‌وهوای عالی باعث شده که تپه‌ی جاملیجا به یکی از تفرجگاه‌های معروف استانبول تبدیل شود.
یکی دیگر از جاهای که با رفتن به تپه‌ی جاملیجا حتماً باید از آن بازدید کرد رستوران گردانی می‌باشد که بیش از ۲۰۲ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، همچنین دیگر امکانات این تپه‌ها زمین‌بازی برای کودکان می‌باشد که در آنجا تعبیه‌شده است.
یک قابلیت جدیدی که به جاملیجا اضافه‌شده است مسجدی جدید می‌باشد که این مسجد بزرگ‌ترین مسجدی می‌باشد که در آسیای کوچک در سال ۲۰۱۶ میلادی قرار دارد، به‌طوری‌که ظرفیت این مسجد چیزی در حدود ۳۷۵۰۰ نفر را در خود جا می‌دهد علاوه بر این‌که می‌توان از تپه جاملیجا بازدید کرد بلکه از موزه‌ها، نمایشگاه‌های هنر، کتاب‌خانه، سالن کنفرانس و پارکینگ زیرزمینی این مسجد نیز بازدید و دیدن فرمود.
علاوه بر رستوران ذکرشده روی تپه‌ی جاملیجا در سال ۲۰۱۴ میلادی دو ساختمان برای مشاهده‌ی استانبول توسط وزارت ارتباطات و ترابری ترکیه ساخته‌شده است تا گردشگران در آنجا دید بهتری به استانبول داشته باشند و بتوانند عکس‌های زیبایی نیز بگیرند.
همچنین توجه داشته باشید که مجتمع تپه‌های جامیلجا همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برای بازدید عموم باز می‌باشند، توجه داشته باشید که شلوغ‌ترین روز بازدید از تپه‌های جامیلجا روز یک‌شنبه در ساعات ۳ بعدازظهر تا ۷ شب می‌باشد.

دسترسی به تپه‌های جاملیجا استانبول

همان‌طور که گفته شد تپه‌ی جاملیجا در قسمت آسیایی و در محله‌ی اوسکودار قرار دارد و برای رفتن به این تپه‌ها هم می‌توان با مترو رفت و هم با اتوبوس، اما ساده‌ترین روش برای دسترسی به تپه‌ی جاملیجا استفاده از اتوبوس می‌باشد.
می‌توانید برای بازدید از تپه‌ی جاملیجا از خط اتوبوس ۱۲۹T واقع در تکسیم استفاده کنید که البته فراموش نکنید با راننده‌ی آن قبل طی کنید تا دچار اشتباه نشوید، یا این‌که با مترو در ایستگاه اوسکودار پیاده شوید سپس ازآنجا از خطوط اتوبوس‌رانی ۱۱A, 11D, 11E, 11F, 11G, 11K, 11L, 11P, 11ST, 11V, 11Y, 11ÜS, 320, 9A, 9Ç, ۹ÜD ya da 9Ş  استفاده نمایید.

پس با توجه به مطالب بالا هنگام سفر به استانبول و انتخاب تور استانبول جاهای دیدنی که می‌توان رفت و از آن بازدید نمود علاوه بر مساجد همین فضاهای باز، پارک‌ها و همین تپه‌های جاملیجا می‌باشد که بازدید از این فضای بازها و پارک‌ها باعث لذت و آرامش روح و مغز می‌شود.