پارک خور Creek Park دبی بهترین مکان برای گذراندن ساعاتی طلایی در تور دبی

دبی شهری است که همه آن را با آسمان خراش‌های بلند و مکان‌های توریستی بسیار زیاد آن می‌شناسند و کمتر کسی است که به دبی رفته و از مکانهای دیدنی و همچنین تفریحاتی و همچنین مکانهای تفریحاتی آن دیدن نکرده باشد.
یکی از مکان‌های بسیار جذاب که در تور دبی می‌توانید از آن دیدن کنید پارک خور Creek Park است که در منطقه بر دبی در کنار ساحل زیبا و آب‌های خلیج فارس قرار دارد.
پارک خور Creek Park یکی از بزرگترین و بهترین پارک‌های موجود در دبی است و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا ساعاتی را در این پارک گذرانده و خاطراتی بسیار زیبا و خوش را برای خود رقم بزنید.
با ما همراه باشید تا درباره پارک خور Creek Park دبی، امکانات، دیدنی‌ها و همچنین نحوه دسترسی به این پارک بیشتر آشنا شوید.

پارک خور Creek Park دبی بهترین مکان برای گذراندن ساعاتی طلایی در تور دبی

درباره پارک خور Creek Park دبی

پارک خور Creek Park دوبی که در کنار نهر در مرکز شهر به نام نهر خور دبی قرار دارد، یک پارک بزرگ و مدرن است که شامل امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی است و می‌توانید ساعات خیلی خوبی را در آن بگذرانید.
این پارک در کنار کانال چند کیلومتری قرار دارد و در منطقه بر دبی واقع شده است، که یکی از بهترین مناطق اصلی شهر دبی و در جوار اتوبان مشهور شیخ زاهد قرار گرفته است.
کمتر کسی را می‌توان یافت که در طول بازدید از شهر دوبی و تور دبی، به این پارک بسیار بزرگ و زیبا نیامده باشد و از امکانات آن بهره مند نشده باشد.
پارک خور Creek Park دارای طول ۲.۶ کیلومتر در امتداد نهر خور دبی است و در فاصله بین دو پل آل مکتوم و القرهود قرار دارد.
این پارک بزرگ در برنامه‌های گسترش شهر دبی در دهه ۲۰۰۰ ساخته شده است که همزمان با تمام شدن گسترش کانال دبی، در سال ۲۰۰۷ به اتمام رسید.

پارک خور Creek Park شامل امکانات فراوانی است که از آن‌ها می‌توان امکاناتی را نام برد که هم برای تفریحات بزرگسالان و هم تفریحات کودکان و نوجوانان مناسب است و شما می‌توانید در آنجا به بازی، تفریح و همچنین گردش و دیدن دلفین‌ها و حیوانات مختلف بپردازید و در آمفی تئاتر آن نمایش‌های مختلفی را ببینید و همچنین از ماشین کابلی بسیار مشهور این پارک نیز استفاده کنید.

پارک خور Creek Park دبی بهترین مکان برای گذراندن ساعاتی طلایی در تور دبی

امکانات رفاهی و تفریحی جذاب پارک خور Creek Park دبی

همانطور که گفته شد پارک خور Creek Park دارای امکانات رفاهی فراوانی است، که تمام آنها را برای شما عنوان خواهیم کرد. از این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، که همگی می‌توانند گردشی عالی را برای شما در تور دبی رقم بزنند.

پارک خور Creek Park که یک پارک کامل است دارای امکانات تفریحی مثل زمین‌های ورزشی، ماشین کابلی، زمین‌های بازی کودکان و همچنین امکانات دیدنی مثل پارک دلفین‌ها و نمایشگاه پرندگان است و همچنین می‌توانید در رستوران‌ها و کافی شاپ های متعدد این پارک غذاها و نوشیدنی‌های عالی را تجربه کنید و از آنها در عصری آرامش بخش در کنار ساحل خور دوبی لذت ببرید.

  • ماشین کابلی:

    از شیرین‌ترین و خاص‌ترین خاطراتی که هرکس که به پارک خور Creek Park آمده است و آن را تعریف خواهد کرد، استفاده از ماشین کابلی به ارتفاع ۳۰ متر در پارک خور Creek Park است.
    این ماشین کابلی یا همان تله کابین در این پارک به طول ۲.۶ کیلومتر قرار گرفته شده است که شما را در ۳۰ دقیقه در طول پارک جابجا می‌کند و شما می‌توانید از بالا مناظر زیبای شهر دبی و همچنین پارک خور Creek Park را به خوبی مشاهده کنید.
    برای سوار شدن ماشین کابلی می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب در روزهای زمستانی و ۵ بعد از ظهر تا ۹ شب در روزهای تابستانی به درب ورودی پارک مراجعه کنید. لازم به ذکر است که قیمت بلیت ماشین کابلی ۲۵ درهم برای بزرگسالان و برای کودکان بین ۲ تا ۱۱ سال ۱۵ درهم می‌باشد، که باید آن را در باجه مخصوص به صورت حضوری تهیه کنید.

پارک خور Creek Park دبی بهترین مکان برای گذراندن ساعاتی طلایی در تور دبی

  • شهر بچه‌ها ( Children’s City Dubai):

    قسمتی برای کودکان در پارک خور Creek Park دبی قرار دارد که شهر بچه‌ها نام دارد و محیطی سربسته و بسیار بزرگ است که در کنار درب ورودی قرار گرفته است و می‌توان آن را اولین شهر آموزشی مخصوص کودکان در کشور امارات متحده دانست. مجموعه شهر بچه‌ها پارک خور مناسب کودکان بین ۲ تا ۱۵ سال است و کودکان می‌توانند در آن به پژوهش، بازدید و اکتشافات جالب بپردازند و همچنین با جهان هستی و قوانین آن بیشتر آشنا شوند.
    البته این مکان که دارای بازی‌های بسیار زیادی است علاوه بر اینکه برای کودکان شما می‌تواند جذاب باشد، برای شما نیز که در جوار کودکان می‌تواند جذاب و دوست داشتنی باشد.
    بلیط ورودی شهر بچه‌ها برای نوجوانان ۱۵ درهم و برای کودکان ۱۰ درهم می‌باشد.

  • نمایش دلفین‌ها:

    یکی از کارهای بسیار جذاب و سرگرم کننده که می‌توانید در پارک خور Creek Park  از آن دیدن کنید و آن را انجام دهید، تماشای دلفین‌ها و بازی آنها در نمایش دلفین‌ها است که در این مکان دلفین‌ها و شیرهای آبی نمایش‌های جذاب و متفاوتی را انجام می‌دهند، که نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان بسیار جذاب و دیدنی است.
    شما در نمایش دلفین‌ها می‌توانید در کنار شیرهای دریایی بازیگوش بنشینید و لحظاتی عالی را با حیوانات مهربان و دوستدار انسان بگذرانید و همچنین شعبده بازی، بازی با توپ، پرش از حلقه و نقاشی دلفین‌ها و شیرهای آبی را نیز می‌توانید مشاهده کنید.
    ورودی این بخش از پارک خور Creek Park به دو صورت معمولی و VIP به فروش می‌رسد که برای بزرگسالان بلیط معمولی ۱۰۰ درهم و برای کودکان بین ۲ تا ۱۱ سال ۵۰ درهم می‌باشد. اما بلیط VIP آن که شامل صندلی‌های جلوتر با امکانات و صندلی‌های بهتر است، ۱۲۰ درهم برای بزرگسالان و برای کودکان بین ۲ تا ۱۱ سال ۸۰ درهم می‌باشد.
    برای بازدید از نمایش دلفین‌ها باید بین ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر به جز یکشنبه‌ها به پارک مراجعه کنید و از ۴۵ دقیقه نمایش زنده لذت ببرید.

پارک خور Creek Park دبی بهترین مکان برای گذراندن ساعاتی طلایی در تور دبی

  • نمایش پرندگان:

    پارک خور Creek Park همچنین دارای یک نمایشگاهی از پرندگان جالب و کمیاب است که بسیار جذاب است و می‌توانید در آن ۲۰ گونه مختلف پرندگان و طوطی‌ها را ببینید و با آنها آشنا شوید و کارهای جالب آنها را از نزدیک تماشا کنید.
    این کارها شامل نقاشی، هنرنمایی، شیرین‌کاری و ورزشهای مختلف طوطی‌های آموزش دیده است که می‌تواند برای تمام سنین جالب و همچنین خنده دار باشد.
    برای اینکه نمایش پرندگان را ببینید باید در ساعت ۱۲:۱۵ و ۱۶:۱۵ و ۱۹:۱۵ به جز روز یکشنبه، در سالن نمایش پرندگان پارک خور Creek Park حضور پیدا کنید.
    لازم است بدانید قیمت نمایش پرندگان برای بزرگسالان ۵۰ و برای کودکان بین ۲ تا ۱۱ سال ۳۰ درهم می‌باشد.

  • آمفی تئاتر:

    یکی از امکانات دیگر پارک خور Creek Park ، آمفی تئاتر بزرگ رو باز با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر است که در روزهای تعطیل در آن کنسرت‌ها و جشنواره‌های خاصی برگزار می‌شود و اگر شما خوش شانس باشید می‌توانید در یک روز تعطیل در این پارک از این نمایشگاه به صورت رایگان بهره مند شوید.

  • باغ‌های پارک خور Creek Park:

    پارک خور Creek Park همچنین دارای چندین هکتار باغ سرسبز دارای درختان و باغی درختان مانند شمشاد می‌باشد که می‌توانید در آن‌ها قدم زده و نهایت آرامش را تجربه کنید. همچنین در آنها منقل‌های مخصوصی قرار داده شده است که می‌توانید روی آن‌ها کباب درست کرده و از محیط باغ لذت ببرید.

  • مناطق بازی کودکان پارک خور Creek Park:

    در جای جای پارک خور Creek Park لوازم بازی برای کودکان قرار دارد که کودکان شما می‌توانند به رایگان در آنها بازی کنند.

  • اسکله‌های ماهیگیری:

    پارک خور Creek Park  همچنین شامل چند اسکله ماهیگیری است که اگر به ماهیگیری علاقه مند باشید می‌توانید در اینجا آموزش دیده و با کرایه لوازم ماهیگیری به ماهیگیری بپردازید. البته به یاد داشته باشید ماهیگیری در این مکان ممنوع بوده و فقط می‌توانید در اسکله‌های مجاز با پرداخت هزینه این کار را انجام دهید.

  • مسیرهای پیاده روی و دویدن:

    از دیگر امکانات ویژه پارک خور Creek Park، مسیرهای دویدن است که  می‌توانید در آن‌ها، دور پارک را در مسیرهای کنترل شده و با دانستن میزان مسیر طی شده توسط شما بدوید.
    البته دوچرخه سواری در پارک ممنوع است اما می‌توانید با اسکیت از این مسیرها عبور کنید.

  • موتورهای چهار چرخ و ماشین‌های کوچک برقی:

    یکی دیگر از امکانات پارک خور Creek Park که در نزدیکی درب دوم این پارک قرار دارد، اجاره موتورسیکلت‌های چهارچرخ و ماشین‌های بسیار کوچک برقی است.
    شما می‌توانید با ۲۰ درهم برای یک ساعت از آنها در گردش پارک استفاده کنید.
    از آنجا که دوچرخه سواری در این پارک ممنوع است، شما می‌توانید در همین مکان اسکیت اجاره کرده یا از ماشین‌های برقی و موتور سیکلت های چهار چرخ برای گشتن پارک استفاده کنید.
    پس به شما پیشنهاد می‌کنیم در هنگام ورود از درب دوم آمده و یکی از موتور سیکلت ها و ماشین‌های برقی را اجاره کرده تا بتوانید در زمانی کمتر کل پارک را بگردید و لذت ببرید.

  • رستوران‌ها و کافی شاپ ها:

    رستوران‌ها و کافی شاپ های متعددی در پارک خور قرار دارد که عرضه کننده انواع غذای عربی فست فود غذاهای فرنگی هستند و در کنار آن‌ها کافی شاپ هایی نیز قرار دارند که در محیط‌های روباز و روبسته می‌توانید از قهوه‌ها و دیگر نوشیدنی‌های آن لذت برده و نوش جان کنید.

با امکاناتی که در بالا ذکر شد قطعاً متوجه آن خواهید شد که پارک خور Creek Park یکی از پارک‌های مدرن و زیبا است که در آن می‌توانید انواع تفریحات سالم را تجربه کنید.
البته لازم به ذکر است که در برخی فصول سال در پارک خور Creek Park می‌توانید شتر سوار شده و یا روی کره اسب‌هایی به نام پونی، سوار شوید و لذت ببرید.
یکی دیگر از امکانات پارک خور Creek Park، استخر شنا و همچنین قطار برقی است که دور پارک را دور زده و برای بزرگسالان قیمت آن ۲۵ برای کودکان ۱۵ درهم است و از ۸ صبح تا ۱۱ شب فعال می‌باشد.
از امکانات دیگری که در آخر به آنها اشاره می‌کنیم فروشگاه سوغاتی است که در آن می‌توانید کالاهای کوچک و زیبای را به عنوان سوغاتی با قیمت مناسب خریداری کنید.

بازدید از پارک خور Creek Park دبی

از آنجا که پارک خور Creek Park دوبی در شهر دبی و در کنار نهر قرار دارد، هوای آن در گرمای تابستان و در وقت ظهر بسیار شرجی و غیرقابل تحمل است و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از این جا در ساعات بعد از ظهر و نزدیک غروب که هوا خنک‌تر است به مراجعه کنید.
در طول بازدید از پارک خور Creek Park می‌توانید از امکانات فراوانی که در بالا ذکر شد استفاده کنید و همچنین از مناظر زیبای دبی و آسمان خراش‌های پشت آن لذت ببرید و لحظاتی عالی را برای پیک نیک در پارک بگذرانید.
البته روشن کردن آتش در پارک و ماهیگیری غیر مجاز ممنوع بوده و تنها می‌توانید در مکان‌های مخصوص آتش روشن و کباب درست کنید.
در کنار بازدید از پارک خور Creek Park می‌توانید از مکان‌های اطراف آن مثل زمین گلف و قایق سواری، که در روبه‌روی پارک در آن سوی نهر خور دبی قرار دارد نیز بازدید کنید و لذت ببرید.
برای بازدید از پارک باید بین ساعات ۸ صبح تا ۱۱ شب به پارک مراجعه کنید و ورودی آن برای هر نفر ۵ می‌باشد.
این نکته را فراموش نکنید که در روزهای یکشنبه مکانهای تفریحی داخلی پارک خور امکان دارد بسته باشد و در روزهای چهارشنبه، قطار و باقی تفریحات اختصاص به زنان و کودکان زیر شش سال دارد و همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که در روزهای تعطیل می‌توانید از جشنواره‌ها و کنسرت‌های داخل آمفی تئاتر این پارک نیز بازدید کرده و لذت ببرید.

پارک خور Creek Park دبی بهترین مکان برای گذراندن ساعاتی طلایی در تور دبی

دسترسی به پارک خور Creek Park دبی

دسترسی به پارک خور دبی در تور دبی، از آنجا که این مکان در مرکز شهر و قسمتی مشهور و پر رفت و آمد و در منطقه بر دبی قرار دارد، رفت و آمد به آن کاری آسان است و نباید زیاد وقت شما را بگیرد و شما با استفاده از لوازم نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس می‌توانید به راحتی به این پارک بیایید که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با مترو به ایستگاه dubai health care city آمده و از آنجا با پای پیاده بعد از چند دقیقه پیاده روی به پارک خور برسید یا اینکه با اتوبوس می‌توانید در ایستگاه مخصوص پارک و در روبروی درب ورودی اصلی پیاده شوید.

آدرس پارک خور Creek Park دبی

Umm Hurair 2 – Dubai – United Arab Emirates

شماره تلفن پارک خور Creek Park دبی

+۹۷۱ ۴ ۳۳۶ ۷۶۳۳

در آخر این مطلب برای شما ساعاتی عالی و خاطرات طلایی را در پارک خور دبی و در تور دبی آرزومندیم و از شما خواهش داریم تا نظرات و تجربیات خود را در بازدید از این پارک، در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید تا دیگران هم از تجربیات شما در پارک خور دبی بهره مند شوند.